דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס ותזונה נכונה 

מאת    [ 16/02/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2364 פעמים ]

פילאטיס ותזונה נכונה

 

תהיה זו טעות מצערת לשער כי אימון גופני בלבד הוא שיגרום לגוף להיות בכושר ובמשקל הנכון. יש לשמור על דיאטה מאוזנת ושינה מספקת כאשר ברצונינו לשמור על כושר גופני.

הנקודה החשובה לזכור, היא לאכול בדיוק את הכמות הנדרשת לסיפוק ה"פחם" הדרוש להנעת הגוף ולתפקודו. בד בבד חשוב לתת לגוף את כל הדרוש לו ל"מיקרי חירום" שונים בהם הוא זקוק ליותר. גם לאכול אוכל נכון ומעט הוא טעות ואינו בריא. כזה אדם לעולם לא יהיה בכושר טוב וברמת כשירות ומשקל טוב. ואין זה פלא! ילדים ונערים בגיל הצמיחה דורשים מזון שונה וכמות שונה מאדם בוגר. הילדים גדלים. הבוגרים כבר גדלו. לא רק כמות המזון, אלא גם סוג העיסוק של האדם חשובים. אין זה נכון כי אדם היושב כל היום בתוך משרד, יאכל כמו זה העובד בשדה. אכילת יתר מיד מלווה בשכיבה או ישיבה על מנת לאפשר לגוף "להוריד מהעומס" והנטל ש"נפל" על "הכבשן" ולפזר במהרה את הרעלים. אדם המעמיס על עצמו ארוחה כבדה, דומה לכבשן המועמס בפחם. כאשר אתה אוכל, עלייך לתת את הדעת לפעילותייך ופעולותייך או לחוסר בהן. פעמים רבות, אתלט, חקלאי או אדם פעיל, אשר הפסיק לחיות אורח חיים זה ממשיך לאכול את אותה הכמות, גם כאשר הוא במקצוע יושבני. אין זה חכם, מה גם שיש סיכוי כי האדם יעלה במשקל בהמשך ויהפוך לשמן. השמנת יתר אינה נחוצה לו לאדם, היות והיא מעמיסה על הלב, כבד ועוד איברים פנימיים חשובים. "סחיבת" המשקל המיותר גורמת לעייפות יתר. דמיין לעצמך, לדוגמא, ללכת כאשר אתה סוחב תיק כבד, במשקל 20 ק'ג. למשך 2-3 רחובות הכול בסדר. אך עם כל רחוב נוסף, הרצון לנוח הכרחי ולבסוף אתה חייב לשבת. איך אתה חש הקלה כאשר אתה יושב סוף סוף! אתה עושה כך בדיוק כאשר אתה מתעקש על "סחיבת" 20 הק'ג המיותרים על הגוף שלך! אתה לא כל כך מודע לקושי כי הגוף כולו נושא את 20 הק'ג ולא רק זרועותיך. אך העייפות נוצרת בשני המיקרים. למה שלא תשחרר עצמך מהמשקל המיותר הזה? למרבה הצער, אין זה פשוט להיפטר ממשקל עודף. אולם, זה אפשרי! התייעץ עם רופא המשפחה לבדיקות רפואיות ועקוב אחר הוראותיו לגבי הירידה במשקל.      

 

* כל זאת ועוד כתב פילאטיס בספרו בשנת 1945 Return to Life though Contrology

בו מסביר פילאטיס את מחשבתו לגבי תזונה נכונה. ערכה ותרגמה- אורלי אורן

 

מאת אורלי אורן © כל הזכויות שמורות לאורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי

 

מאת אורלי אורן מייסדת, מנהלת ובעלת הסטודיו לפילאטיס קלאסי. אורן החלה את דרכה, כספורט טרפיסטית (מקצוע המאבחן ומטפל בפציעות ספורט ומחול), והתמקצעה בשיטות טיפול כגון אוסיטאופאטיה, עיסוי אינטגרטיבי ואימון עפ'י שיטת פילאטיס. במהלך עשור בתחום הפילאטיס ושיקום פציעות צברה ניסיון רב והינה בין המורים הבכירים לשיטת הפילאטיס בישראל. אורן הינה הישראלית היחידה אשר הוסמכה במבחן הבינלאומי הראשון ע'י ה-PILATES METHOD ALLIANCE, 2005, ארה"ב והינה GOLD CERTIFIED PILATES TEACHER אורן למדה והשתלמה בביהס של דר' אנדרסון POLESTARPILATES, מיאמי והוסמכה עפי שיטת ה-powerpilates. אורן מלמדת עפי שיטת הפילאטיס הקלאסי המתבסס על תרגיליו המקוריים של ג'וזף פילאטיס http://www.orlyoren.co.il 0778320073




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב